Mezelf enkele nieuwe keukenmaterialen cadeau gedaan

Op een studiedag met de vegetarische topkok Philippe Van den Bulck leerde ik de rookpan van Demeyere kennen en ik wist meteen: die wil ik ook.
Intussen al enkele experimentjes mee gedaan en messtal met goed en smakelijk resultaat, soms wat minder
 :-(
Blij dat ik het heb aangeschaft.

Ik had reeds twee mooie aardewerken tajines maar in de kookwinkel van Maastricht kwam ik toch tot de onweerstaanbare verleiding van de gietijzeren tajine (tagine) van Le Creuset:

Het grote voordeel van dit wat duurdere apparaat is dat de gietijzeren pan rechtstreeks op het fornuis kan en je alzo de ingrediënten kan aanbraden voor de tajinebereiding begint. Het gietijzer houdt de warmte ook veel beter vast. Deze tajine is inmiddels een gedegen concurrent van mijn 'Crockpot' geworden. Ik gebruik hem bijna dagelijks tot mijn grote voldoening.



Reacties