Broodbakbol Emile Henry



Mezelf nog eens een cadeautje gegeven. Ben al jaren brood aan het bakken maar de broodbakmachine gebruik ik nog enkel voor het kneden van het deeg. Al zeg ik het zelf, mijn brood mag er zijn. Maar er bleef een frustratie. Het lukte me tot nu toe op geen enkele manier om een brood te bakken met een dunne knapperige korst en een luchtig broodkruim.
De broodbakbol 'Le Pain' van Emile Henry bracht me bij mijn bezoeken aan diverse kookwinkels al een aantal keren in verleiding maar daar zijn altijd zoveel dingen die mij helemaal koopgek maken dat ik wel weerstand moest bieden. Doch, een frustratie moet je wegwerken en gisteren besloot ik dan maar dat ding gewoon te gaan kopen. Wel een gok want je kan op een reclamefilmpje wel mooi laten zien wat een fantastisch brood je er mee kunt maken, maar je weet dat bij het echte gebruik dat resultaat waarschijnlijk niet gehaald zal worden. De gok heeft echter goed uitgepakt, mijn eerste brood gebakken met deze 'Emile Henry - Le Pain' had even goed gebruikt kunnen worden voor het reclamefilmpje. Echt geweldig. Precies wat ik wilde, weg frustratie. Een kleine aanvulling op de gebruiksaanwijzing: ik gebruik op de bodem wel een bakpapiertje want ondanks de belofte dat goed bestuiven met bloem het brood na het bakproces gemakkelijk van de bodem loslaat, ondervond ik toch dat dit beter kan met dat kleine hulpmiddeltje.


Reacties