Kleine witte aubergines

Uit Wikipedia:De aubergine (Solanum melongena) wordt ook wel 'eierplant' of 'eiervrucht' genoemd. Die naam is afgeleid van het Engelse eggplant. Wilde aubergines hebben namelijk het formaat en de kleur van een kippenei.

Ik at ze voor het eerst tijdens onze reis door Laos. In een curry zaten ondefinieerbare bolletjes, en daar ik enkele maaltijden daarvoor zonder het te weten al eens op een koeienoog had zitten kouwen, vertrouwde ik het niet helemaal. Dus vroeg ik de kelner maar wat deze bolletjes waren. Eggplants vertelde hij me en ik dacht, ja dat zal wel. Toe ik eraan begon, merkte ik inderdaad dat het zowel qua smaak als structuur veel weg had van de aubergine. Later zag ik ze op de lokale markten. Terug thuis zag ik ze ook in de aziatische supermarkt liggen. Best eens iets anders zo'n kleine abergineballetjes in gerechten verwerken.

Reacties