Pieterman

Bij een goeie visboer zie je nog eens wat. Ik ben een echte visliefhebber en de eerste vraag die ik me de laatste tijd altijd stel is: is het wel verantwoord om dit exemplaar te consumeren. Voor antwoord hierop raadpleeg ik de "De goede visgids". Maar deze gaf mij net als Goede Vis.nl geen antwoord. Dus besloot ik dat het gewoon verantwoord was. Daar ik deze vis nog nooit zelf bereid had, moest ik er eerst maar eens wat bestaande receptuur op naslaan. In mijn bibliotheek kookboeken vond ik maar zeer summiere informatie maar toch: er bleek iets giftigs aan deze vis te zitten, had De goede Visgids mij ook al verteld. De visboer had mij in ieder geval niets gezegd en dat vond ik achteraf nogal merkwaardig want het schijnt toch serieus genoeg te zijn om er rekening mee te houden.
Bij het panklaar maken en bereiden had ik mijn voorzorgen genomen en de visjes hebben me uitstekend gesmaakt

Reacties