Crystal Award

Afbeelding: Edouard Manet, In het café

Leffe Blond wint nooit eerder uitgereikte Crystal Award. Nu vind ik persoonlijk Leffe Blond een behoorlijk goed bier, zelfs zo goed dat het mijn al jarenlang standhoudende huismerk Hoegaarden Grand Cru doet wankelen. Tijdens mijn Europese reisjes dit jaar, viel het me ook op hoe populair Leffe Blond geworden is de laatste tijd. Maar goed, die Crystal Award, uitgereikt door het ITQI trok mijn aandacht en dus heb ik de website van dit instituut eens goed doorgenomen. Wat een belachelijke prijs en wat een verschrikkelijk instituut, Europese bureaucratie ten top! 601 producten werden aan het instituut voorgesteld en door een jury van deskundigen beoordeeld, heel transparant allemaal, na te gaan op hun website. Maar ... 601 producten uit de voedings- en drankensector wereldwijd, dat stelt toch helemaal niets voor. Bedrijven krijgen de mogelijkheid hun product zelf voor te stellen. 601 producten en als je goed kijkt naar de lijst, zijn daar dikwijls 4 of 5 producten bij van 1 bedrijf. Bovendien, stel dat er een procedure zou moeten uitgedokterd worden om tot een meer representatieve beoordelingsronde te komen, hoeveel tijd en juryleden heb je dan nodig? Leffe Blond kan dan een uitstekend product zijn, die prijs stelt voor de consument helemaal niets voor.

Reacties