Passie voor brood

 


Al 35 jaar lang maak ik mijn dagelijkse brood zelf. Door het drukke werkzame leven was ik wel genoodzaakt de broodmachine te gebruiken, ik heb er vijf versleten :)
Die broodmachines liet ik werkloos staan als ik de tijd had zoals weekends en vakantieperioden. Het was een noodzakelijk kwaad, en toch, behalve de eerste heb ik ze zorgvuldig uitgekozen op kwaliteit. Ik ben dan ook geen uitgesproken tegenstander van de broodbakmachine, je kunt er mooie dingen mee doen. Bovendien als kneedmachine en rijskast voor de eerste rijsbeurt is hij perfect.
Maar nu heb ik tijd, ik ben op pensioen :))
Ik heb mijn laatste broodbakmachine, de duurste en slechtste die ik ooit heb gehad opgeborgen op zolder waar die zal blijven staan tot die uit noodzaak naar de milieudienst zal moeten verhuizen.
Nu gebruik ik mijn keukenmachine van Bosch om het deeg te mengen en te kneden, mijn slow cooker als rijskast en goede bakblikken en mijn oven voor het bakken.
Over die machine van Bosch en andere materialen die ik gebruik bij mijn broodbereidingen, later meer.


Reacties