Roodbaarsfilet gebakken

Roodbaarsfilet, gebakken
Ingrediënten (voor 4 personen)
Normaal besprenkel ik de visfilets, voor ze te kruiden en door de bloem te halen met citroensap. Op de moment dat ik wou beginnen met de voorbereiding van de maaltijd, merkte ik geen citroen in huis te hebben.. Om de vissmaak iets te accentueren, vind ik citroensap echter essentieel. Ik kwam op het idee om i.p.v. citroensap eens balsamico-azijn te proberen; naast het lichtzure accent geeft de complexe balsamico meerdere smaaknuances. Het resultaat vond ik best wel aardig.

400 gram roodbaarsfilet
zout en peper
3 eetlepels balsamico-azijn
50 gram bloem
50 gram boter

Bereiding
De visfilets in gelijkmatige stukken van 10 cm snijden en besprenkelen met de balsamico-azijn.
Boter verhitten, de visfilets kruiden met zout en peper en door de bloem halen.
De visfilets aan beide zijden in de hete boter aankleuren en gaarbakken in 3 minuten.
Serveren met een warme groentegerecht naar keuze en gekookte aardappelen.

Dit gerecht bevat per portie ongeveer:

465 kcal, 53 gram eiwit, 25 gram vet waarvan 10 gram verzadigd vet en 7 gram koolhydraten

Reacties