Boekenbeurs Antwerpen


Natuurlijk ging ik niet alleen voor culinaire boeken naar de boekenbeurs in Antwerpen. Maar ik wist wel dat de stands met deze boeken veel te veel van mijn tijd zouden opslorpen. Jammer genoeg moest ik constateren dat de trend van de laatste jaren namelijk veel schreeuwerige waardeloze boeken met nog meer waardeloze titels (sauzenbijbel, keukenbijbel, pastabijbel en ga zo maar door) heeft doorgezet tot vreselijke hoogten.
Toch heb ik nog wat naar mijn gading kunnen vinden. Ik hoefde immers niet zozeer in die lange rij van Piet Huysentruyt-fans te gaan staan om een gesigneerd exemplaar van een boek in ontvangst te nemen. Niet dat ik anti ben, maar als het om eenvoud en duidelijkheid gaat, vind ik "Groot handboek Koken - kooktechnieken van A tot Z" van Claudia Lenz en Claudia Bruckmann wel erg goed. Dat heb ik daar dan ook gekocht.

"Hoe te eten" van Nigella Lawson had ik al zo vaak in mijn handen gehad en van de bieb geleend dat ik nu toch maar besloten had het aan te schaffen. En dan, eindelijk een boek van Hervé This over "chemie in de keuken" in het Nederlands. Aan dit laatste boek moet ik nog beginnen, maar ik heb er zin in. Alhoewel, kritisch blijven is wel de regel.

Reacties