Brood Niamh pure sprouts

 


Dit recept en commentaar kun je ook openen met Recipe Keeper


500 gram meel

320 gram water


In de keukenmachine 10 minuten kneden.

2 X 40 minuten rijzen

In een voorverwarmde oven 35 minuten bakken bij 220 graden.


Het lukte mij niet om een soepele elastische deegbal te maken. Dat heb ik wel vaker met een meel waar mout is aan toegevoegd. Maar het eindresultaat oogt wel goed. En verder: het is niet direct mijn smaak.

De samenstelling van dit meel is wel heel bijzonder zoals de naam ook al aangeeft. Voor meer informatie hierover kun je terecht op de website van Niamh: https://niamhbaking.com/nl/

Ik bak al 35 jaar mijn eigen brood en ben niet zo'n voorstander van gebruiksklare broodmixen. Heel af en toe gebruik ik ze wel eens maar dat is toch zeldzaam.. Ik ben echter ook wel vatbaar voor de verleiding van verpakking en presentatie :))

Zo kwam ik aan dit product dat mij op de rekken van de supermarkt zat toe te lachen.

Nogmaals, het is een bijzonder product en velen zullen het bakresultaat lekker vinden maar ik houd het voortaan toch maar bij mijn zelf samengestelde brooddeeg.

Wat ik wel heel goed vind is dat er geen gebruik is gemaakt van palmolie zoals dat in veel gebruiksklare broodmixen wel het geval is. Op de verpakking wordt vermeld dat er raapzaadolie is gebruikt.

Reacties