De Zilveren Lepel


De Zilveren lepel is één van die kookboeken die alom en opvallend aanwezig zijn op de schappen van boekwinkels, een dik en imposant boek. Dat imposante komt niet alleen van de dikte van het boek (1261 bladzijden) en de fraaie foto’s en kleuren die gebruikt zijn maar ook door de bijtitels: “Al vijftig jaar het best verkochte kookboek in Italië”en “De bijbel van de authentieke Italiaanse keuken”. Ik heb het boek (nog) niet gekocht maar al dikwijls in mijn handen gehad op mijn zoektocht naar culinair nieuws door de boekhandels. En gisteren lag die zomaar in de bieb. Ik heb natuurlijk direct mijn kans waargenomen om eens goed de tijd te nemen voor een beslissing dit boek te kopen. Intussen heb ik die tijd genomen en mijn besluit: ik vind het een heel geruststellend idee dat zo’n boek bestaat. Mocht ik ooit eens verlegen zitten om een goed recept, klassiek of wat meer hedendaags, dan weet ik dat ik bij dit boek terecht kan. Het komt echter zelden voor dat ik me in deze situatie bevind.

Reacties