Casa Rinaldi


Regionale pasta van Casa Rinaldi
In horecagroothandel en speciaalzaken zijn de producten van Casa Rinaldi, waaronder pasta's verkrijgbaar.De namen verwijzen naar streken in Italië en suggereren dat de handgemaakte veelkleurige en veelvormige producten uitsluitend van die gebieden afkomstig zijn. Zal wel, denk ik dan, maar het komt me in eerste instantie toch wel al te trendy en dus als te negeren over. Maar, zoals zo vaak, zat ik weer eens te dubben wederom wat anders ter tafel te brengen en besloot toch maar eens één van hun producten te proberen.Het werd de Maccheroni al Ferro di Calabria. Daar ik in het verleden wel eens een rage heb gehad van zelf pasta's te maken met een in Venetië gekocht apparaat, lang voor deze hier te koop waren, was ik al wel wat gewend, en ook al ging die rage voorbij, toch zouden de later in de handel gebrachte koelverse pasta's het daar lang niet bij halen. Dus, Casa Rinaldi moest van goede huize komen om mij te overtuigen. Wel, het heeft mij in ieder geval niet teleurgesteld.Echt wel één van de betere pastamerken en de natuurlijk ogende kleuren en ambachtelijke vormgeving, maken het tot een bijzonder product.

Reacties