Stoomzakken


Koken in de magnetron vind ik maar niets. Ontdooien, opwarmen, boter zacht maken enzovoort, daarvoor vind ik dit apparaat zeer geschikt. De stoomkoker daarentegen, is één van mijn favoriete keukenapparaten. Toen ik in de supermarkt weer eens een nieuw product tegenkwam, de hierboven getoonde stoomzakken voor de microgolfoven, kon ik het niet laten dit toch maar eens te gaan proberen. Ik geloofde niet dat dit tot een goed resultaat zou leiden, maar ik zou het toch met eigen ogen moeten zien. Uitgeprobeerd met broccoli en wortelen, het resultaat was verblufend goed. In geen tijd heb je 2 porties beetgare groenten met een mooie kleur. Nadeeltje is dat je krap 2 porties groenten per keer hebt. Het is inderdaad maar een klein nadeeltje, en daardoor wordt mijn steamer zeker niet overbodig. Volgens het meegeleverde receptenfoldertje kan je er ook kipfilet en dergelijk in bereiden, maar dat zou ik toch maar niet doen.Wel raar dat je op de website van Toppits geen informatie vindt over de stoomzakken.

Reacties

Anoniem zei…
Waar ergens heb je die stoomzakken gekocht? Ik vind ze nergens...
Anoniem zei…
In de Colruyt hebben ze die...