World Food Café



Afgelopen weekend naar Londen geweest. Op mijn verlanglijstje stond een bezoek aan het World Food Café. De twee kookboeken die door de oprichters van dit restaurant zijn uitgegeven behoren immers tot mijn onvermijdelijke favoriete vegetarische receptuur. Me voorbereidend op het weekend wou ik graag een kijkje nemen op de website van het restaurant, die bleek echter niet te bestaan. Alvast reserveren in ieder geval ... daar doen ze niet aan. Is er op zaterdagavond dan wel plaats als je niet kan reserveren? Zaterdagavond zijn we gesloten, en zondag de hele dag gesloten. Pfff. Noodgedwongen zaterdagmiddag dan maar. We waren net op tijd want de tent stroomde al snel vol. Maar om eerlijk te zijn, het was een behoorlijke tegenvaller. Hoe bestaat het dat men twee prachtige kookboeken uitgeeft met ontzettend mooie recepten en men van het restaurant een fastfoodachtige snackbar maakt? Plastic stoeltjes, lange tafels waar men moet aanschuiven bij anderen en men op elkaars lip zit.Eten.betalen en weggaan is de formule. De gerechten zijn qua smaak en samenstelling best aardig maar doen me niet direct denken aan de kookboeken met de naam van het restaurant, en dan zeker niet wat presentatie betreft. Goed, ik had blijkbaar verkeerde verwachtingen, maar dat krijg je als je lekker gemaakt wordt door hun verzorgd kookboeken. Restaurant en kookboeken zijn duidelijk niet met elkaar in overeenstenmming.

Reacties